Essity skaber værdi for dit apotek

På apoteket har jeres kunder adgang til hele det brede Essity sortiment (TENA, Leukoplast, JOBST & Actimove). Med uddannelse og salgstræning fra Essity, kan jeres apotek øge antallet af loyale Essity kunder.

Hvad får I ud af faglig uddannelse fra Essity?

Flere og flere danskere går op i deres egen sundhed og velvære. De leder efter løsninger, der passer til deres hverdag og de ønsker flere løsningsmuligheder end det kommunale bevillingssystem kan tilbyde. Med faglig uddannelse fra Essity bliver I klædt på til at vejlede dem i hvilke løsninger, der passer til deres behov både indenfor TENA produkterne men også produkter som: Leukoplast, JOBST og Actimove.

  • I opnår større tryghed i at vejlede kunder med inkontinens trods tabu og uanset kundens situation og behov.
  • Jeres rådgivning kan hjælpe med at løfte den inkontinentes livskvalitet, og dermed øges kundeloyaliteten.

  • I øger jeres salg i en eller flere kategorier i vækst.

Essity tilbyder den faglige uddannelse som f.eks. morgen- eller aftenmøder eller i forbindelse med andre besøg på jeres apotek.
 
Vil du gerne høre mere om vores faglige uddannelse?
 
Kontakt Lizette Kildegaard Nielsen
Telefon: 40 90 65 10
Mail: lizette.kildegaard.nielsen@essity.com

Hvordan skaber I opmærksomhed omkring TENA?

Salgstræning fra Essity handler om at skabe synlighed omkring TENA produkterne og om at komme i dialog med kunderne. I dialogen kan I give den vejledning, der skal til for at kunden kan vælge det helt rigtige produkt til hans eller hendes behov.

Hvad skal man tænke på ved TENA hylderne?

Hylderne skal hjælpe og vejlede kunden, når I er travlt optaget med at ekspedere andre kunder i skranken. Brug disse 3 gode principper som en rettesnor for opbygningen af hylder, der sælger flere produkter.

De 3 F’er

  • Familie – Sørg for at produkterne står i deres respektive ’produktfamilier’, så kunden nemt kan overskue hele sortimentet.
  • Farve – Farverne på produktpakningerne guider kunden igennem de forskellige sugeevner, så sørg for at de står i den rigtige rækkefølge.
  • Facing – Der er mange vejledende informationer på forsiden af produktpakken. Sørge for at den altid vender så kunden kan læse på pakken.

Produkter i øjenhøjde

I et velment forsøg på at give kunden diskretion, ser vi ofte at TENA produkterne placeres helt nede ved gulvet. Det har imidlertid den modsatte effekt, da det faktisk er mere opsigtsvækkende, når man skal ned på knæ for at se produkterne samtidig med at der er risiko for at produkterne bliver overset.

Hyldeplads

Jo mere hyldeplads TENA har, jo bedre kan I vise hvor bredt sortimentet er. Apoteket har som de eneste adgang til TENAs fulde sortiment og det er vigtigt, at kunden ser dette, når de kommer ind på apoteket.

Vil du gerne have hjælp til at bygge effektive TENA hylder?

Nedenfor kan du downloade det anbefalede Planogram fra TENA og gå i gang med jeres TENA hylder med det samme.

Hvis I gerne vil have hjælp til opbygning af jeres hylder, er I også meget velkomne til at kontakte: 

Lizette Kildegaard Nielsen
Telefon: 40 90 65 10
Mail: lizette.kildegaard.nielsen@essity.com
Materiale
Download

Hvorfor er dialog vigtigt?

Inkontinens er desværre forbundet med et stort tabu. Dette tabu gør, at mange danskere ved meget lidt om inkontinens og har nogle fejlagtige forestillinger om hvad der findes af inkontinensprodukter og hvad det vil sige at bruge et bind/indlæg eller en ble.

3 indgangsvinkler til dialog om TENA

Omsorgssalg ved recepter

En række recepter kan være en indgang til at starte en dialog om inkontinens og TENA. I denne del af vores salgstræning gennemgår vi hvilke recepter, der kan være forbundet med inkontinens. Vi træner også hvordan man kan spørge ind til om inkontinens er en udfordring for kunden.
 
Nedenfor kan I downloade lister med medicin, der bruges til behandling af inkontinensrelaterede lidelser hos henholdsvis kvinder og mænd.

Omsorgssalg med TENA produkterne

Vi ved af erfaring, at mange inkontinente bruger mere end én type TENA produkter. I denne salgstræning træner vi, igennem brug af cases, i hvilke situationer det ville være naturligt at foreslå kunden andre TENA produkter.


Vejledende dialog ved TENA hylden

Mange kunder vil selv gå til TENA hylden uden at spørge om vejledning. Derfor tilbyder vi en særlig salgstræning, der har fokus på hvordan du indleder en dialog med en kunde ved TENA hylden med det formål at afdække kunden behov og anbefale specifikke produkter.
I alt vores salgstræning arbejder vi med cases og simulerede kundedialoger, så vi kommer så tæt på hverdagens virkelige situationer som muligt.
Nedenfor kan I downloade TENA Produktvælger, der kan bruges i den vejledende dialog med kunden. I kan her også hente en række cases på dialoger med kunder, som I kan træne med internt på apoteket.


Vil du gerne booke TENA salgstræning med en af vores konsulenter?

Kontakt Lizette Kildegaard Nielsen
Telefon: 40 90 65 10
Mail: lizette.kildegaard.nielsen@essity.com