Det ser ud til, at du befinder dig i <country>

Find lokale oplysninger på din TENA markedsside.

Bekæmp lækager med bækkenbundsøvelser

Styrkelse af dine bækkenbundsmuskler reducerer inkontinens.
En smilende kvinde sidder med sit barnebarn på skødet på skovturen

Én ting, der virkelig hjælper

Din blære holdes på plads af nogle muskler i din bækkenbund. Så længe disse muskler fungerer korrekt, er det dig, der styrer, hvornår din urin skal komme ud. Men når disse muskler mister deres elasticitet, kan der opstå lækager. Derfor er en af de vigtigste faktorer ved håndtering af inkontinens at lære at isolere dine bækkenbundsmuskler og træne dem regelmæssigt. Det er dét, der fungerer allerbedst til modvirkning af urinlækager. 

Den usynlige træning

Det smarte ved bækkenbundsøvelserne er, at du kan lave dem hvor som helst og når som helst, uden at nogen opdager det. Under et møde, ved busstoppestedet eller under restaurantbesøget – bare knib, knib, knib! Det vigtigste er, at du husker at lave øvelserne.

Bækkenbundsøvelser

Knib sammen og modvirk lækagerne.

To kvinder nyder løbeturen på en sti i skoven

At leve med stressinkontinens

"Jeg havde aldrig troet, at ufrivillig vandladning skulle komme i vejen i mit liv."

Margaret
60

En glad, moden kvinde står ved siden af nogle cykler i byen og tager en cykelhjelm på

Tips og tricks

Inkontinens skal ikke styre dit liv – få viden, så du kan overtage styringen igen.

To kvinder sidder i græsset og nyder solen ved siden af deres cykler

What are cookies?

Lorem ipsum dolor sit amet lorem ipsum dolor sit amet lorem ipsum dolor sit amet.