Der er et enormt potentiale i at tilbyde de rigtige inkontinensprodukter - potentialet i at give dine kunder effektive inkontinensløsninger og skabe vækst for din forretning. Et samarbejde med TENA kan hjælpe dig med at maksimere denne mulighed.
Der er et enormt potentiale i at tilbyde de rigtige inkontinensprodukter - potentialet i at give dine kunder effektive inkontinensløsninger og skabe vækst for din forretning. Et samarbejde med TENA kan hjælpe dig med at maksimere denne mulighed.
En ud af tre kvinder oplever blærefølsomhed og inkontinens(1), men kun 27 % bruger inkontinensprodukter, der er designet specielt til deres behov.(2), I gennemsnit kan det tage kvinder op til 10 år at begynde at bruge beskyttelse til deres behov frem for f.eks. menstruationsbind, hvilket kan skyldes stigmatisering, skam eller forvirring over, hvilke produkter de skal købe. Det er en lignende situation for mænd. I dag oplever en ud af fire mænd en eller anden form for ufrivillig vandladning(1), men kun 5-7 % bruger de rigtige produkter til deres behov(3).
Disse statistikker viser omfanget af de mennesker, der lever med inkontinens, og den støtte, de har brug for til at finde den rigtige, beskyttelse specielt designet til deres behov. Som apotekspersonale er du i en unik og betroet position til at hjælpe, idet omkring 70 % af kunderne(4) foretrækker at købe inkontinensprodukter på apoteker på grund af apotekspersonalets viden og udbud. Data viser også, at positive kundeinteraktioner er mere tilbøjelige til at føre til flere tilbagevendende, loyale kunder. Dette betyder bedre pleje af dine kunder og bedre forretning for dig(4).
Det er ikke altid nemt at håndtere inkontinens. Mange ved ofte ikke, hvordan man taler om det, og der er mange produkter at vælge imellem. Men det behøver ikke være så kompliceret. Når du samarbejder med TENA, giver vi dig værktøjer og støttemateriale, der gør det lettere for dig at starte samtaler om inkontinens og anbefale de rigtige produkter.
Kontakt Lizette Kildegaard Nielsen
Telefon: 40 90 65 10
Mail: lizette.kildegaard.nielsen@essity.com
Salgstræning fra Essity handler om at skabe synlighed omkring TENA produkterne og om at komme i dialog med kunderne. I dialogen kan I give den vejledning, der skal til for at kunden kan vælge det helt rigtige produkt til hans eller hendes behov.
Hylderne skal hjælpe og vejlede kunden, når I er travlt optaget med at ekspedere andre kunder i skranken. Brug disse 3 gode principper som en rettesnor for opbygningen af hylder, der sælger flere produkter.
De 3 F’er
Produkter i øjenhøjde
I et velment forsøg på at give kunden diskretion, ser vi ofte at TENA produkterne placeres helt nede ved gulvet. Det har imidlertid den modsatte effekt, da det faktisk er mere opsigtsvækkende, når man skal ned på knæ for at se produkterne samtidig med at der er risiko for at produkterne bliver overset.
Hyldeplads
Jo mere hyldeplads TENA har, jo bedre kan I vise hvor bredt sortimentet er. Apoteket har som de eneste adgang til TENAs fulde sortiment og det er vigtigt, at kunden ser dette, når de kommer ind på apoteket.
Kontakt Lizette Kildegaard Nielsen
Telefon: 40 90 65 10
Mail: lizette.kildegaard.nielsen@essity.com
Inkontinens er desværre forbundet med et stort tabu. Dette tabu gør, at mange danskere ved meget lidt om inkontinens og har nogle fejlagtige forestillinger om hvad der findes af inkontinensprodukter og hvad det vil sige at bruge et bind/indlæg eller en ble.
Omsorgssalg ved recepter
En række recepter kan være en indgang til at starte en dialog om inkontinens og TENA. I denne del af vores salgstræning gennemgår vi hvilke recepter, der kan være forbundet med inkontinens. Vi træner også hvordan man kan spørge ind til om inkontinens er en udfordring for kunden.
Nedenfor kan I downloade lister med medicin, der bruges til behandling af inkontinensrelaterede lidelser hos henholdsvis kvinder og mænd.
Omsorgssalg med TENA produkterne
Vi ved af erfaring, at mange inkontinente bruger mere end én type TENA produkter. I denne salgstræning træner vi, igennem brug af cases, i hvilke situationer det ville være naturligt at foreslå kunden andre TENA produkter.
Vejledende dialog ved TENA hylden
Mange kunder vil selv gå til TENA hylden uden at spørge om vejledning. Derfor tilbyder vi en særlig salgstræning, der har fokus på hvordan du indleder en dialog med en kunde ved TENA hylden med det formål at afdække kunden behov og anbefale specifikke produkter.
I alt vores salgstræning arbejder vi med cases og simulerede kundedialoger, så vi kommer så tæt på hverdagens virkelige situationer som muligt.
Nedenfor kan I downloade TENA Produktvælger, der kan bruges i den vejledende dialog med kunden. I kan her også hente en række cases på dialoger med kunder, som I kan træne med internt på apoteket.
Kontakt Lizette Kildegaard Nielsen
Telefon: 40 90 65 10
Mail: lizette.kildegaard.nielsen@essity.com
*Required fields
*Required fields
To ud af tre mænd er ikke klar over, at der findes produkter særligt designet til inkontinens(5), og stigmatisering og skam forhindrer dem i at søge hjælp og vejledning. Ved at øge bevidstheden om de tilgængelige kønsspecifikke produktløsninger kan du hjælpe mænd med at få de produkter, de har brug for.
*Required fields
Referencer:
Med over 60 års erfaring er TENA verdens førende brand inden for kontinenspleje*. Vi tilbyder et komplet udvalg af absorberende produkter, hudpleje og digitale velfærdsteknologiske løsninger, der er skræddersyet til behovene hos borgerne, deres familier og sundhedspersonalet.
Med TENA er Essity i spidsen for udviklingen af produkter og tjenester, der bidrager til at forbedre værdighed og livskvalitet. Vi stræber efter en bæredygtig kontinenspleje med bedre pleje og bedre produkter.
*Kilde: Euromonitor International Limited; Retail Adult Incontinence, all channels, RSP value sales, Tissue & Hygiene, 2024 edition.
TENA er et Essity brand – en førende, global hygiejne- og sundhedsvirksomhed. Hver dag bliver vores produkter, løsninger og tjenester brugt af milliarder af mennesker verden over. Vores formål er at nedbryde barriererne til velvære til gavn for forbrugere, patienter, plejepersonale, kunder og samfundet. Vores produkter forhandles i ca. 150 lande under de førende globale mærker TENA og Tork og andre stærke mærker som Actimove, Cutimed, JOBST, Knix, Leukoplast, Libero, Libresse, Lotus, ModiBodi, Nosotras, Saba, Tempo, TOM Organic og Zewa. I 2024 havde Essity en omsætning på ca. 146 mia. svenske kroner (13 mia. euro) og 36.000 ansatte. Virksomhedens hovedkvarter ligger i Stockholm, Sverige, og Essity er noteret på Nasdaq Stockholm. Flere oplysninger på essity.com.