Værdien af et samarbejde med TENA

Der er et enormt potentiale i at tilbyde de rigtige inkontinensprodukter - potentialet i at give dine kunder effektive inkontinensløsninger og skabe vækst for din forretning. Et samarbejde med TENA kan hjælpe dig med at maksimere denne mulighed.

Maksimer dine muligheder i en kategori med masser af markedspotentiale

En ud af tre kvinder oplever blærefølsomhed og inkontinens(1), men kun 27 % bruger inkontinensprodukter, der er designet specielt til deres behov.(2), I gennemsnit kan det tage kvinder op til 10 år at begynde at bruge beskyttelse til deres behov frem for f.eks. menstruationsbind, hvilket kan skyldes stigmatisering, skam eller forvirring over, hvilke produkter de skal købe. Det er en lignende situation for mænd. I dag oplever en ud af fire mænd en eller anden form for ufrivillig vandladning(1), men kun 5-7 % bruger de rigtige produkter til deres behov(3).

Disse statistikker viser omfanget af de mennesker, der lever med inkontinens, og den støtte, de har brug for til at finde den rigtige, beskyttelse specielt designet til deres behov. Som apotekspersonale er du i en unik og betroet position til at hjælpe, idet omkring 70 % af kunderne(4) foretrækker at købe inkontinensprodukter på apoteker på grund af apotekspersonalets viden og udbud. Data viser også, at positive kundeinteraktioner er mere tilbøjelige til at føre til flere tilbagevendende, loyale kunder. Dette betyder bedre pleje af dine kunder og bedre forretning for dig(4).

TENA gør inkontinens nemmere for dig og dine kunder

Det er ikke altid nemt at håndtere inkontinens. Mange ved ofte ikke, hvordan man taler om det, og der er mange produkter at vælge imellem. Men det behøver ikke være så kompliceret. Når du samarbejder med TENA, giver vi dig værktøjer og støttemateriale, der gør det lettere for dig at starte samtaler om inkontinens og anbefale de rigtige produkter.

Vil du gerne høre mere om vores faglige uddannelse?

Kontakt Lizette Kildegaard Nielsen
Telefon: 40 90 65 10
Mail: lizette.kildegaard.nielsen@essity.com

Hvordan skaber I opmærksomhed omkring TENA?

Salgstræning fra Essity handler om at skabe synlighed omkring TENA produkterne og om at komme i dialog med kunderne. I dialogen kan I give den vejledning, der skal til for at kunden kan vælge det helt rigtige produkt til hans eller hendes behov.

Hvad skal man tænke på ved TENA hylderne?

Hylderne skal hjælpe og vejlede kunden, når I er travlt optaget med at ekspedere andre kunder i skranken. Brug disse 3 gode principper som en rettesnor for opbygningen af hylder, der sælger flere produkter.

De 3 F’er

  • Familie – Sørg for at produkterne står i deres respektive ’produktfamilier’, så kunden nemt kan overskue hele sortimentet.
  • Farve – Farverne på produktpakningerne guider kunden igennem de forskellige sugeevner, så sørg for at de står i den rigtige rækkefølge.
  • Facing – Der er mange vejledende informationer på forsiden af produktpakken. Sørge for at den altid vender så kunden kan læse på pakken.

Produkter i øjenhøjde

I et velment forsøg på at give kunden diskretion, ser vi ofte at TENA produkterne placeres helt nede ved gulvet. Det har imidlertid den modsatte effekt, da det faktisk er mere opsigtsvækkende, når man skal ned på knæ for at se produkterne samtidig med at der er risiko for at produkterne bliver overset.

Hyldeplads

Jo mere hyldeplads TENA har, jo bedre kan I vise hvor bredt sortimentet er. Apoteket har som de eneste adgang til TENAs fulde sortiment og det er vigtigt, at kunden ser dette, når de kommer ind på apoteket.

Vil du gerne have hjælp til at bygge effektive TENA hylder?

Kontakt Lizette Kildegaard Nielsen
Telefon: 40 90 65 10
Mail: lizette.kildegaard.nielsen@essity.com

Hvorfor er dialog vigtigt?

Inkontinens er desværre forbundet med et stort tabu. Dette tabu gør, at mange danskere ved meget lidt om inkontinens og har nogle fejlagtige forestillinger om hvad der findes af inkontinensprodukter og hvad det vil sige at bruge et bind/indlæg eller en ble.

3 indgangsvinkler til dialog om TENA

Omsorgssalg ved recepter

En række recepter kan være en indgang til at starte en dialog om inkontinens og TENA. I denne del af vores salgstræning gennemgår vi hvilke recepter, der kan være forbundet med inkontinens. Vi træner også hvordan man kan spørge ind til om inkontinens er en udfordring for kunden.

Nedenfor kan I downloade lister med medicin, der bruges til behandling af inkontinensrelaterede lidelser hos henholdsvis kvinder og mænd.

Omsorgssalg med TENA produkterne

Vi ved af erfaring, at mange inkontinente bruger mere end én type TENA produkter. I denne salgstræning træner vi, igennem brug af cases, i hvilke situationer det ville være naturligt at foreslå kunden andre TENA produkter.

Vejledende dialog ved TENA hylden

Mange kunder vil selv gå til TENA hylden uden at spørge om vejledning. Derfor tilbyder vi en særlig salgstræning, der har fokus på hvordan du indleder en dialog med en kunde ved TENA hylden med det formål at afdække kunden behov og anbefale specifikke produkter.

I alt vores salgstræning arbejder vi med cases og simulerede kundedialoger, så vi kommer så tæt på hverdagens virkelige situationer som muligt.

Nedenfor kan I downloade TENA Produktvælger, der kan bruges i den vejledende dialog med kunden. I kan her også hente en række cases på dialoger med kunder, som I kan træne med internt på apoteket.

Vil du gerne booke TENA salgstræning med en af vores konsulenter?

Kontakt Lizette Kildegaard Nielsen
Telefon: 40 90 65 10
Mail: lizette.kildegaard.nielsen@essity.com

Sådan kan TENA supportere dit apotek

*Required fields

*Required fields

*Required fields

Referencer:

  1. Prevalence data of incontinence based on ICS definition
  2. GFK - Global Inco Consumer Segmentation study (2019) UK, GER, FR, US, MEX
  3. Male Urinary Incontinence Prevalence Study 2013 (US, UK, DE, IT, FR, MX, RU)
  4. Focaldata: UK, PO, IT, FR, 2022
  5. Gfk. Male Consumer Journey, DE, 2012. Data foreligger.