Som den globale leder inden for kontinenspleje har vi udviklet en række undervisningsværktøjer og ekspertråd for at hjælpe din praksis bedst muligt.
I Servicelovens § 112 står:
Kommunen yder støtte til hjælpemidler til personer med varigt nedsat fysisk eller psykisk funktionsevne, når hjælpemidlet:
Formålet med Serviceloven er:
… kan opdeles i en lovmæssig og en faglig udredning:
1) Det lovmæssige grundlag for den kommunale sagsbehandling er Servicelovens § 112 og Retssikkerhedslovens § 10, 11 og 12.
2) Den faglige udredning foregår som et samarbejde mellem borgeren, kommunens sygeplejersker med kontinensansvar, borgerens egen læge og evt. speciallæger eller sygehusafdelinger.
Henvendelse
… kan ske på flere måder:
1) Borgeren retter selv henvendelse til kommunen med et ønske om hjælp til sit inkontinensproblem.
2) Speciallæge sender erklæring efter endt undersøgelse/behandling med henblik på bevilling.
3) Plejepersonale observerer/rapporterer et inkontinensproblem.
TENA er et Essity brand, en førende, global hygiejne- og sundhedsvirksomhed. Med over 60 års erfaring er TENA det førende brand indenfor vokseninkontinens*. Vi tilbyder et komplet sortiment indenfor absorberende produkter, hudpleje og digitale velfærdsløsninger, som er skræddersyede til det enkelte individs behov, deres familie og sundhedspersonale.
Med TENA er Essity på forkant med at udvikle produkter og tjenester, der hjælper med at forbedre værdigheden og kvaliteten i menneskers liv. Vores produkter reducerer hele tiden vores CO2-aftryk trin for trin, vi beskytter ikke kun mennesker, men også planeten.
*Euromonitor International Limited; Retail Adult Incontinence, all channels, RSP value sales, Tissue & Hygiene, 2020 edition.