TENA Helhedsløsning

Din vej til større værdi

Vi præsenterer den nye TENA Helhedsløsning

TENA har skabt et unikt udvalg af produkter, digitale løsninger, værktøjer, uddannelse og support – alt sammen designet til at optimere dit plejeforløb og forbedre den personcentrerede pleje yderligere. Denne kombination af vores sortiment og en individuel tilgang til plejen vil give den største værdi for dine borgere, dit personale, din pleje og miljøet. Dette er den nye TENA Helhedsløsning.

En professionel kvindelig plejer taler med en siddende ældre mandlig borger på et plejecenter

Hvad hvis TENA Helhedsløsning kunne hjælpe dig?

  • Reducér hudirritation med 47 %1
  • Øg medarbejdertilfredsheden med 79 %2
  • Reducér lækager med op til 44 %3
  • Med en reduktion på 15 % i CO2-belastning i brug, efter en vurdering af behov for toiletbesøg og inddæmning med TENA SmartCare Identifi™ 4
Kontakt os

Kontinensplejeforløbet

Grundlaget for den nye TENA Helhedsløsning

Kontinensplejeforløbet er grundlaget for den nye TENA Helhedsløsning. Hos TENA arbejder vi tæt sammen med plejen for at identificere reelle behov. Baseret på disse behov har vi skabt et unikt udvalg, som optimerer hvert enkelt skridt af kontinensplejeforløbet, hvilket forbedrer den personcentrerede pleje yderligere.

En professionel kvindelig plejer og en ældre mandlig borger med mobilitetshjælpemiddel går ned ad en gang i plejeomgivelser
. En professionel kvindelig plejer og en ældre mandlig borger med mobilitetshjælpemiddel går ned ad en gang i plejeomgivelser

Grundlaget for den nye TENA Helhedsløsning

Kontinensplejeforløbet er grundlaget for den nye TENA Helhedsløsning. Hos TENA arbejder vi tæt sammen med plejen for at identificere reelle behov. Baseret på disse behov har vi skabt et unikt udvalg, som optimerer hvert enkelt skridt af kontinensplejeforløbet, hvilket forbedrer den personcentrerede pleje yderligere.

En kvindelig professionel plejer bruger en tablet-enhed

Vurdering

Identificering af en borgers individuelle behov 

Ved at kombinere nedenstående TENA værktøjer kan du få en nøjagtig kontinensvurdering, som identificerer de individuelle udfordringer, som hver borger har. 

  • TENA SmartCare Identifi™ 
  • TENA Identifi Dagbogsskema
  • TENA Kontinensvurdering
  • TENA Vurdering af hudsundhed

Pleje-handleplan

Skab en individuel pleje-handleplan

Resultaterne af kontinensvurderingen bruges til at skabe en personcentreret pleje-handleplan, der indeholder de rigtige toilettider, inkontinensproduktets rette type, størrelse og absorption samt passende hudplejeprodukter.

  • TENA Pleje-handleplan
  • TENA Produktvælger - vejledninger
  • TENA Best Practice kontinenspleje
  • TENA Best Practice personlig hygiejne
  • TENA Best Practice afførings-håndtering
En ældre mandlig borger, der sidder i en stol på et plejecenter
. En ældre mandlig borger, der sidder i en stol på et plejecenter

Pleje-handleplan

Skab en individuel pleje-handleplan

Resultaterne af kontinensvurderingen bruges til at skabe en personcentreret pleje-handleplan, der indeholder de rigtige toilettider, inkontinensproduktets rette type, størrelse og absorption samt passende hudplejeprodukter.

  • TENA Pleje-handleplan
  • TENA Produktvælger - vejledninger
  • TENA Best Practice kontinenspleje
  • TENA Best Practice personlig hygiejne
  • TENA Best Practice afførings-håndtering
En professionel kvindelig plejer taler med en siddende ældre mandlig borger på et plejecenter

Levering af pleje

Sikrer, at pleje-handleplanen er implementeret og bliver fulgt

Den individuelle pleje leveres gennem proaktive toilettider ved hjælp af TENA produkter og TENA SmartCare digitale løsninger – alle udvalgt til at opfylde borgerens individuelle behov. TENA stiller også uddannelse og support til rådighed.

  • TENA påsætningsvejledning videoer
  • TENA Plejekort
  • TENA ProSkin absorberende og hudplejeprodukter
  • TENA SmartCare Change Indicator™
  • TENA Uddannelse og støtte – tilpasset specifikke behov

Resultater

Gennemgang og evaluering af plejeresultater

Resultaterne af pleje-handleplanen bør gennemgås og evalueres jævnligt for at finde ud af, hvor der kan ske forbedringer. Dette gøres ved hjælp af TENA Revurderingsrapport. Med disse oplysninger kan pleje-handle-planen tilpasses efter behov for at sikre plejekvaliteten. 

  • TENA Revurderings-rapport
Fire blå opadgående pile med en blå TENA baggrund
. Fire blå opadgående pile med en blå TENA baggrund

Resultater

Gennemgang og evaluering af plejeresultater

Resultaterne af pleje-handleplanen bør gennemgås og evalueres jævnligt for at finde ud af, hvor der kan ske forbedringer. Dette gøres ved hjælp af TENA Revurderingsrapport. Med disse oplysninger kan pleje-handle-planen tilpasses efter behov for at sikre plejekvaliteten. 

  • TENA Revurderings-rapport

Som kunde hos TENA, tror jeg, at andre ville kunne opleve færre skift, lavere omkostninger som følge af dette og i sidste ende bedre service for borgerne.

Garth,
Administrerende direktør,
Valley Elder Care (Valley Ældrepleje)

Den fulde værdi ved ny TENA Helhedsløsning

Når nye TENA Helhedsløsning er implementeret i alle trin af plejeforløbet, kan den skabe større værdi på en række områder – fra livskvalitet hos borgeren og arbejdstilfredshed og plejeeffektivitet til miljømæssig bæredygtighed.

*Required fields

Forbedret livskvalitet for borgerne

  • Forbedret trivsel
  • Mere selvstændighed
  • Bevaret hudsundhed
  • Mindre inkontinensrelateret dermatitis
  • Færre urinvejsinfektioner
  • Mindre forstoppelse
  • Færre søvnforstyrrelser
  • Tilfredse familiemedlemmer
  • Effektiv levering af pleje til plejeafhængige borgere, hvor smerte undgås
En smilende ældre borger prøver ørenringe mens hun ser på sig selv i et håndholdt spejl på et plejecenter

*Required fields

Øget tilfredshed med arbejdet

  • Bedre engagement
  • Reduceret arbejdsbyrde og fysisk belastning
  • Færre unødvendige tjek og skift
  • Forbedret, ergonomisk måde at arbejde på
  • Mindre stress
  • Færre sygedage
  • Mindre personaleudskiftning
En professionel kvindelig plejer og kvindelig oversygeplejerske ser på en mobiltelefon og taler sammen med kaffe i kantineomgivelser

*Required fields

Bedre plejeeffektivitet

  • Den mest effektive brug af personaletiden
  • Den mest effektive brug af produktbudgettet
  • Lavere følgeudgifter
  • Lavere udgifter til affaldshåndtering
  • Færre udgifter til hudbehandling
En kvindelig oversygeplejerske og en professionel mandlig plejer taler sammen på et plejecenter

Større miljømæssig bæredygtighed

  • Lavere forbrug af inkontinensprodukter
  • Færre brugte hudprodukter
  • Mindre spild
  • Mindre vasketøj (vask og tørring)
  • Lavere energiforbrug
  • Færre leveringer
Nærbillede af fire par fødder i sandet

"Dette har givet personalerne muligheden for at få klaret flere opgaver, føle sig mere tilstrækkelige ved afslutningen af deres vagter, ikke føle det som om de bare løber rundt i et sindssygt tempo hele natten lang."

Jess, Plejedirektør, Valley Elder Care (Valley Ældrepleje)

Sløret luftfoto af to personer, der går på en betonoverflade, den ene i blå kitler og den anden i fritidstøj.
. Sløret luftfoto af to personer, der går på en betonoverflade, den ene i blå kitler og den anden i fritidstøj.

"Dette har givet personalerne muligheden for at få klaret flere opgaver, føle sig mere tilstrækkelige ved afslutningen af deres vagter, ikke føle det som om de bare løber rundt i et sindssygt tempo hele natten lang."

Jess, Plejedirektør, Valley Elder Care (Valley Ældrepleje)

Sløret luftfoto af to personer, der går på en betonoverflade, den ene i blå kitler og den anden i fritidstøj.

"Adgang til et bredt udvalg af inkontinensprodukter resulterede i færre lækager og forbedret velbefindende hos borgerne."

Dr. Carlo Del Prato, Sundhedsdirektør, Coopselios, Italien

Hele vores udvalg

*Required fields

*Required fields

*Required fields

Referencer:

  1. Essity-data foreligger: Alle statistikker er baseret på gennemsnitsprocenter fra mellem 85-181 casestudier for TENA Helhedsløsning fra hele verden, hovedsageligt Europa, men også USA, Canada og Kina. Resultater varierer på tværs af lande og plejeenheder. 2011-2013
  2. Essity-data foreligger (personalespørgeskemaer): Alle statistikker er baseret på resultater fra mellem 85-105 casestudier af TENA Helhedsløsning (afhængig af spørgsmål) fra hele verden, hovedsageligt Europa, men også USA og Canada. Resultater varierer på tværs af lande og plejeenheder. 2012-2014
  3. ARCTICC-forsøg af TENA Identifi af University of Alberta, Canada, 2018 – data foreligger, indsendt til fagfællebedømt udgivelse
  4. “CO2-belastning i brug” omfatter CO2-belastning fra både de absorberende produkter og tøjvask på grund af lækager, når der ydes pleje i forbindelse med toiletbesøg og inddæmning. Resultatet er baseret på et klinisk forsøg (data foreligger) og en Livscyklusanalyse udført af Essity og gennemgået af tredjepart. Antagelser om lækage om dagen og om natten, som giver forskellige mængder tøjvask, var baseret på interne data hos Essity. Det absorberende produkts miljøindvirkning var baseret på indkøb af råmaterialer, produktion, transport og affaldshåndtering.
  5. Essity-data foreligger: Alle statistikker er baseret på gennemsnitsprocenter fra mellem 85-181 casestudier for TENA Helhedsløsning fra hele verden, hovedsageligt Europa, men også USA, Canada og Kina. Resultater varierer på tværs af lande og plejeenheder. 2011-2013
  6. Essity-data foreligger: Alle statistikker er baseret på gennemsnitsprocenter fra mellem 85-181 casestudier for TENA Helhedsløsning fra hele verden, hovedsageligt Europa, men også USA, Canada og Kina. Resultater varierer på tværs af lande og plejeenheder. 2011-2013
  7. ARCTICC-forsøg af TENA Identifi af University of Alberta, Canada, 2018 – data foreligger, indsendt til fagfællebedømt udgivelse
  8. “CO2-belastning i brug” omfatter CO2-belastning fra både de absorberende produkter og tøjvask på grund af lækager, når der ydes pleje i forbindelse med toiletbesøg og inddæmning. Resultatet er baseret på et klinisk forsøg (data foreligger) og en Livscyklusanalyse udført af Essity og gennemgået af tredjepart. Antagelser om lækage om dagen og om natten, som giver forskellige mængder tøjvask, var baseret på interne data hos Essity. Det absorberende produkts miljøindvirkning var baseret på indkøb af råmaterialer, produktion, transport og affaldshåndtering.