Det ser ud til, at du befinder dig i <country>

Find lokale oplysninger på din TENA markedsside.

Sådan kan du hjælpe dig selv

Knib! Hold! Styrk! Der er masser af ting, som du kan gøre for at få bedre kontrol over din blære. Det vigtigste er at træne bækkenbunden. 

Bækkenbundsøvelser

Din fødselslæge eller gynækolog har sikkert allerede fortalt dig om fordelene ved bækkenbundsøvelser. Den bedste måde at forhindre “ooops moments” er faktisk at knibe og holde for at styrke de vigtige bækkenbundsmuskler. Men hvordan ved du, at du udfører disse blæregenoptræningsøvelser korrekt, og hvordan kan du huske at udføre dem dagligt? Vi har samlet oplysninger om alt, som du behøver at vide om bækkenbundsøvelser. Vi har udviklet en app til bækkenbundsøvelser, så du ikke glemmer det.

Person, der laver pilates med fødderne på en pilatesbold.

Træn din blære

Vi kan alle træne vores blære op til at rumme mere urin. Prøv at holde på vandet i stedet for at skynde dig på toilettet, når du føler trang til at lade vandet. Prøv at holde dig lidt længere hver dag. Det kan være lidt generende, men din blære vil lære at rumme mere urin, så du ikke behøver at gå på toilettet så tit. 
Det reducerer ikke risikoen for små lækager at skære ned på dit væskeindtag. Hvis du drikker mindre vand, vil du blot risikere at blive dehydreret og gøre din urin mere koncentreret. Det vil irritere blæren og øge trangen til at lade vandet endnu mere. Så du skal ikke lade være med at købe den drink sammen med dine popcorn i biografen. Og sørg for at få nok at drikke, når du motionerer. Det er godt for både dig og din blære. 
Person, der spiser frugt og bær med en træske fra en rød skål.

En sund blære

Det, der kommer ind, skal ud igen. Visse typer drikkevarer kan irritere en følsom blære og øge risikoen for små lækager, f.eks. kaffe, alkohol og syreholdige drikkevarer.
 
Du kan reducere risikoen for lækager og dæmpe trangen til at gå på toilettet ved at foretage nogle enkle ændringer i din kost. Du kan reducere overdreven vandladning ved at begrænse mængden af koffein og alkohol. Det betyder ikke, at du behøver at gå glip af snakken omkring kaffemaskinen eller helt opgive at møde dine venner på en bar. Du skal bare være opmærksom på, hvor meget kaffe og alkohol du drikker, da de gør det sværere at kontrollere tissetrangen. Sørg for at drikke mindst seks glas vand om dagen, da blæren kan holde op med at fungere korrekt, hvis du får for lidt væske. 

Sig c’est la vie til små lækager

Ooops moments forekommer. Men derfor behøver det ikke at være et stort problem.

https://www.youtube.com/watch?v=7IEYIKNcTPY?rel=0&autoplay=0&loop=0&wmode=opaque

Find din pasform

Hvilket produkt er det rigtige til dig?

lights by TENA ultrapakke.

Sådan kan du hjælpe dig selv

Har du hørt om de gode råd ved Ooops moments?

Kvinde, der vågner op med udtværet make-up og rodet hår.

What are cookies?

Lorem ipsum dolor sit amet lorem ipsum dolor sit amet lorem ipsum dolor sit amet.