Ofte stillede spørgsmål

Nedenfor er nogle af de mest almindelige spørgsmål om TENA SmartCare.

Hvordan fungerer skifteindikatoren?

En genanvendelig sensor sættes på ydersiden af det absorberende produkt. Sensoren sporer niveauet af urinmætning i det absorberende produkt. Plejepersonalet modtager en meddelelse via TENA SmartCare Professional Care appen på deres smartphone, når det er tid at overveje at skifte. Alle meddelelser og andre data kan ses på TENA SmartCare Webportalen og hjælper plejepersonalet med at følge op på og forbedre inkontinenspleje.

Hvad er formålet med systemet?

Skifteindikatoren hjælper plejepersonalet med besked om, hvornår borgers inkontinensprodukt bør skiftes, hvis borger ikke er i stand til at kommunikere sit behov. Med skifteindikatoren behøver plejepersonalet ikke længere at foretage manuelle tjek, hvilket betyder færre forstyrrelser og større komfort og værdighed for borgere.

Skal plejehjemmet have wi-fi?

Plejepersonalets håndholdte enheder skal være forbundet til internettet for at modtage meddelelser enten via wi-fi eller mobilnetværk.

Kan systemet registrere afføring?

Nej, det kan det ikke. For personer med jævnlig afføringsinkontinens er traditionelle manuelle tjek stadig nødvendige.

Er systemet blevet klinisk testet?

Ja. Hidtil er der udført et klinisk studie, og der er flere på vej. Systemet er klassificeret som medicinsk udstyr i Europa og Nordamerika.

Hvordan er disse data sikre og beskyttede?

Essity tager persondatabeskyttelse alvorligt. Uanset om vi er dataansvarlig eller databehandler, udføres al behandling af persondata i overensstemmelse med gældende databeskyttelsesregler som f.eks. den generelle dataforordning (“GDPR”), EU’s ePrivacy Directive (“ePrivacy Directive”) og gældende lokal lovgivning. Vores Privatlivspolitik beskriver, hvordan Essity indsamler og behandler persondata og andre brugeroplysninger. Du kan læse mere om det her.

Hvilke produkter kan skifteindikatoren bruges sammen med?

Skifteindikatoren er blevet valideret på de fleste TENA produkter, f.eks. TENA Slip, TENA Pants, TENA Flex og TENA Comfort. Produkterne skal have en tekstillignende yderside og en absorberende kerne over 40 cm. Systemet er indtil videre kun blevet valideret til brug sammen med TENA produkter.

Hvilke mobile enheder kan bruges med TENA SmartCare Professional Care appen?

En smartphone med iOS 11 og senere eller Android 7 eller senere.

Kan TENA SmartCare Skifteindikator bruges til pleje i borgerens hjem?

For pleje i borgerens hjem henvises til vores TENA SmartCare Skifteindikator for pleje af pårørende, læs mere her.

Hvor tit skal udstyret udskiftes?

Den forventede levetid er 2 år for transmitteren og 12 uger for sensorstrips og batterier efter den første brug.

Hvordan bortskaffer jeg brugte sensorstrimler, batterier og transmittere?

Sensorstrimler, transmitter og batterier er elektronisk affald og skal affaldshåndteres i henhold til lokale bestemmelser.

Hvad kan man se på TENA SmartCare Webportalen?

TENA SmartCare Webportalen fungerer som et informationscenter for ledere og Superbrugere. Webportalen giver et komplet overblik over inkontinensplejen inden for hele plejen, inklusive borgerstatus, produktskift, responstider samt relevante oplysninger både i realtid og fortid for alle borgere, der anvender systemet.

Lyder det spændende? Kontakt os!

Et begrænset antal plejehjem vil blive tilbudt mulighed for at evaluere og implementere skifteindikatoren i den tidlige lanceringsfase. For at få mere information eller registrere din interesse kan du kontakte os via nedenstående link eller kontakte den lokale TENA Konsulent.

Kontakt os